• TRANG CHỦ
  • GIỚI THIỆU  
    • Khái quát về Khoa
    • Tổ chức của Khoa
    • Đội ngũ cán bộ
    • Hoạt động hợp tác
  • TIN TỨC  
    • Tin tức Khoa
    • Tin tức Sinh viên
    • Thông tin Học bổng
    • Hình ảnh | Sự kiện
    • Hoạt động đoàn thể
  • SINH VIÊN  
    • Chương trình đào tạo
    • Kế hoạch đào tạo
    • Học liệu bổ trợ
    • Lịch thi
    • Kết quả thi
    • Thủ tục biểu mẫu
  • ĐÀO TẠO  
    • Chương trình đào tạo
    • Hệ thường
    • Clc23-VSTEP
    • Clc23-IELTS
    • Sau đại học
    • Kỹ năng học tập thành công bậc đại học
    • Giao tiếp liên văn hóa và giải quyết xung đột
    • Kỹ năng thuyết trình
    • Tiếng Anh kinh tế và doanh nghiệp
    • Tiếng Anh phát triển nghề nghiệp
    • Thủ tục biểu mẫu
  • E-learning  
  • CHUYÊN MÔN  
    • Kế hoạch bồi dưỡng
    • Thông tin học liệu
    • Nghiên cứu khoa học
    • Hoạt động đoàn thể
    • Thủ tục biểu mẫu
  • BỘ MÔN  
    • Tiếng Anh Khoa học Xã hội và Nhân văn
    • Tiếng Anh Tự nhiên
    • Tiếng Anh Ngoại ngữ 2 - Nhiệm vụ Chiến lược
    • Tiếng Anh Công nghệ - Kinh tế - Luật
  • GÓC CHIA SẺ  
    • Tài liệu học tập
    • Cơ hội việc làm
    • Chương trình tình nguyện
    • Học bổng
    • Chuyện của thầy cô
    • Chuyện của trò

The Importance of Revision in the English Language Writing Classroom

08/03/2019

The Importance of Revision in the English Language Writing Classroom

 

Speaker: Dr Anitha Devi Pillai, National Institute of Education, Nanyang Technological University

(Profile link: https://www.nie.edu.sg/profile/pillai-anitha-devi)

Time: 1.30-4.30, Monday 18th March, 2019

Venue: The University of Languages and International Studies, 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi.

Registration link (opens until 16 March 2019): https://goo.gl/forms/FAYbbKLxkTWz4bdk2

 

 

Abstract:

Have you ever wondered why your students are reluctant to revise their texts? Why does everyone agree that they need to plan, draft and revise their writing, but fail to do so?  This 3-hour workshop focuses on the importance of revision in the English Language writing classroom and explores various ways in which teachers can facilitate the revision process for their students. You are invited to put yourself in your students’ shoes during the workshop where you will write and revise your texts by using strategies that you can implement in your writing classroom. As part of the course assessment, participants will reflect, evaluate and review the usefulness and effectiveness of current practices in their schools in the writing classroom. Participants will be invited to reflect on, evaluate and review the usefulness and effectiveness of current practices.

 

Biodata:

Dr. Anitha Devi Pillai taught General Paper and Project Work at a junior college before joining NIE in 2006. She teaches courses on writing pedagogy, academic writing, language and literacy, language teaching methods and communication skills.

She is the recipient of the Singapore University of Social Sciences Teaching Merit Award in 2013 and 2014. In 2017, she received the Research Excellence Award from Pravasi Express for her research on the Singapore Malayalee community. Her doctoral thesis focused on the discourse structures of student research papers and the acculturation practices of students to academic writing. She has published books, book chapters and journal articles on writing pedagogy, teacher education and community literacy practices. She has also delivered keynote addresses at international conferences in Singapore and the Asian region.

She is a Cambridge-certified International English Testing System (IELTS) examiner for IDP Education (Australia) and the Chief Examiner for English Proficiency Test (Writing component). She also developed tests to assess the written language proficiency of teachers from China seeking entry into NIE’s Postgraduate Diploma in English Language Teaching program. She is effectively bilingual in English and Tamil, and speaks Malayalam fluently. In addition to her academic and professional publications, she has also written poetry, short stories and newspaper articles that have been published locally and abroad. She believes strongly that writing teachers need to be readers and writers themselves, and this belief guides her in everything she does.

 

 
 
 
  • Học trực tuyến
  • Hình ảnh - Sự kiện
  • Hỏi đáp
  • Liên hệ
TIN BÀI MỚI
  • Thông báo số 1 về Hội thảo Quốc gia 2024 (UNC2024) “Nghiên cứu & giảng dạy ngoại ngữ, ngôn ngữ và quốc tế học tại Việt Nam
  • Chi bộ Khoa Tiếng Anh họp tổng kết năm 2023; Triển khai nhiệm vụ năm 2024
  • Thông báo tuyển sinh khóa Nghiệp vụ Sư phạm Ngoại ngữ khóa I
  • Giới thiệu cơ hội thực tập và tuyển dụng tốt dành cho sinh viên ULIS tại Vinschool
  • [Tuyển dụng 2023] Thông báo cần tuyển Giảng viên Trung tâm Khảo thí
  • Sinh hoạt Chi bộ thường lệ tháng 4 năm 2023
  • Sinh hoạt Chi bộ KTA tháng 2 năm 2023
  • Gặp mặt đầu xuân Quý Mão 2023
  • THÔNG TIN
    HỢP TÁC VÀ PHÁT TRIỂN
    SỐ THÁNG 11 NĂM 2022
  • Quy chế đào tạo tiến sĩ ở ĐHQGHN năm 2022: Cơ chế mở cho người học và nâng cao chất lượng đầu ra – yêu cầu công bố quốc tế với nghiên cứu sinh

CHUYÊN MỤC CHÍNH:

  • Tin tức Khoa
  • Góc chia sẻ
  • Sinh viên
  • Giảng viên
  • Học viên
  • Tình nguyện
  • Tài liệu
  • Nghiên cứu KH

KHOA TIẾNG ANH

  • Địa chỉ: Tầng 5- Nhà B2- Trường ĐHNN- ĐHQGHN
  • Điện thoại: 024 66805932
  • Fax: (04) 3.8584968
  • Email: khoatienganh@vnu.edu.vn
  • Website: https://khoatienganh.ulis.vnu.edu.vn/

Thông tin:

  • Khái quát về Khoa
  • Tổ chức của Khoa
  • Đội ngũ cán bộ
  • Hình ảnh | Hoạt động
  • Liên hệ